Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista de Estudios y Experiencias en Educación
Home
Issue
Current
Números anteriores
About the Journal
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Lineamientos éticos
Contact
Artículos más descargados
Announcements
Tesauro
UNESCO
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 50 (2023)
Vol. 22 No. 50 (2023)
Published:
2023-12-01
Full Issue
pdf (Spanish)
Editorial
Presentación Edición 22(50)
Gerson Mora Cid
9 - 10
pdf (Spanish)
Investigación
The importance of the first year of professional practice in the teacher identity process
Cristina Bellido-del-Pino, Cristina María García-Fernández
12 - 27
pdf (Spanish)
Competencias docentes para el aprendizaje profundo en estudiantes universitarios: una revisión sistemática
Rocío Cristi-González, Yeysi Mella-Huenul, Cristian Fuentealba-Ortiz, Alexis Soto-Salcedo, Ricardo García-Hormazábal
28 - 46
pdf (Spanish)
Reflexive practices implemented in the development of professional practice, from the perspective of teachers in training for Basic Education
Carolina Flores-Lueg, Sofía Sánchez-Novoa
47 - 64
pdf (Spanish)
El pensamiento crítico en los estudiantes de una Escuela Nacional Superior de Arte
Yosbelth Pedro Chavesta-Incio, María de los Ángeles Sánchez-Trujillo
65 - 81
pdf (Spanish)
Colaboración en co-docencia cuando se promueve la habilidad de argumentación en el aula de matemáticas
Daniel Gómez-Meneses, Horacio Solar-Bezmalinovic
82 - 98
pdf (Spanish)
STEAM teachers: Design and validation of a teacher training program
Marcela Silva-Hormazábal, Ángel Alsina
99 - 120
pdf (Spanish)
Description of Life Satisfaction Index (LSI-A) of elderly people participating in the Third Age Programme at a Chilean university
Ana Cancino-Ulloa, Carla E. Contreras-Saavedra
121 - 140
pdf (Spanish)
Protagonists of school coexistence: roles and actions in the school from the Chilean educational policies
Pamela Barria-Herrera, Felipe Zurita-Garrido
141 - 156
pdf (Spanish)
Reconstructing Subjective Theories About Instructional Time Alongside Chilean Teachers
Vladimir Caamaño- Vega, Pablo J. Castro, Ingrid González-Palta, David Cuadra-Martínez, Cristian Oyanadel
157 - 175
pdf (Spanish)
Percepções de discentes em engenharia sobre as atividades remotas do início da pandemia Covid-19
Sergio Augusto Rodrigues, Valéria Cristina Rodrigues-Sarnighausen, Alexandre Dal-Pai, Rogério Ferreira Sgoti, Felipe Korbus-Sutili
176 - 198
pdf (Spanish)
Teaching in a Pandemic: Perceptions of Teachers
Fancy Castro-Rubilar, Ariel Yévenes-Subiabre, Sandra Molina-Castillo, Juana Castro-Rubilar
199 - 213
pdf (Spanish)
Estudios y Debates Pedagógicos
Modelos de Formación del Profesorado e Identidad Docente: Una articulación necesaria
Lidia Valdenegro-Fuentes
215 - 234
pdf (Spanish)
La neurociencia cognitiva en la Formación Inicial Docente chilena
Francisca Beroiza-Valenzuela
235 - 250
pdf (Spanish)
Propuesta metodológica para la evaluación de competencias genéricas identitarias en educación superior
Sonia Brito-Rodríguez, Lorena Basualto-Porra, Luis Reyes-Ochoa
251 - 266
pdf (Spanish)
Teacher turnover and attrition in Chile: Why is it important and how to prevent and/or mitigate it?
Vanessa Orrego-Tapia
267 - 281
pdf (Spanish)
Experiencias Pedagógicas
Elements that promote and hinder improvement processes at school: analysis from an accompaniment experience.
Braulio Vásquez-Espinoza
283 - 300
pdf (Spanish)
Analysis of school notebooks: an activity for teaching the history of literacy
Luciana Morini, Luisina Marcos Bernasconi
301 - 316
pdf (Spanish)
Virtual academic tutoring in times of COVID-19: experiences of transformation at the higher education level
Sandra Paola Sunza-Chan, María Fabiola Sansores-Sabido
317 - 335
pdf (Spanish)
El impacto de una experiencia de enseñanza en la autoeficacia de los profesores de Inglés como Lengua Extranjera (ILE) en etapa de formación
Benjamín Carcamo
336 - 354
pdf (Spanish)
Efectos de la Educación a Distancia en Educación Primaria durante el confinamiento y propuestas para el desarrollo de la Competencia Digital Docente
Maria Perez-Alia, Paola Perochena-González
355 - 372
pdf (Spanish)
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español
Português
indexaciones